24 січня завершився 19-ий Зимовий Кіноринок в рамках Одеського міжнародного кінофестивалю в київському кінотеатрі «Оскар».
22 січня стартував Зимовий Кіноринок Odesa Odesa International Film Festival — професійний майданчик для представників кіноіндустрії.
Головну галузеву подію зими відкрила директорка Кіноринку ОМКФ Катерина Звєздіна, яка привітала всіх зі стартом 19-го Кіноринку Одеського міжнародного кінофестивалю.
Основним фокусом першого дня стали презентації від компаній FILM.UA Group, ADASTRA CINEMA, Cinema Sound Реал Кіно та Мистецької агенції «Мантикора».
Під час першої презентації від FILM.UA Group, було представлено промо-матеріали фільмів:
- «Ґолда»;
- «Уроки толерантності»;
- «Лишайся онлайн»;
- «Смерть Путіна»;
- «Крашанка»;
- «Ти мене любиш?»;
- «Кріпачка»;
- «Яремчук: Незрівнянний світ краси»;
- «Конотопська відьма»;
- «Назавжди-Назавжди»;
- «Буча»;
- «БожеВільні»;
- «Морена»;
- «Смак свободи».
Другий день Зимового Кіноринку, відкрила презентація проєктів Work in progress, були представлені такі кінопроєкти:
- «Дім за склом»;
- «Киснева Станція»;
- «Скажи «Україна»;
- «Антарктида: щоденники війни»;
- «Дівія»;
- «Квітка. Я до тебе йду»;
- «Українські сапери. Щоденники війни».
Продовжився Кіноринок презентаціями компаній Кінопрокат Україна, Cinema NEXT та Кіносвіт Діджитал. Завершився другий день Кіноринку показом фільму «Уроки толерантності» від FILM.UA Дистрибуції.
Третій день Зимового Кіноринку пройшов під пройшов під назвою «Єднання заради перемоги: День українського кінематографа», який організований Державним агентством України з питань кіно.
Модератором заходу став Юрій Горбунов, член Ради з підтримки кінематографії, актор, шоумен, продюсер.
У цей день фахова спільнота мала нагоду обговорити нагальні питання української кіноіндустрії, відшукати способи зробити кінопроцеси в Україні більш ефективними та обговорити інформаційну політику та кіно.
Розпочались дискусії з панелі «Шлях фільму від виробництва до глядача»,
Спікерами стали Вікторія Ярмощук (СЕО FILM.UA Group), Артем Колюбаєв (голова Ради з державної підтримки кінематографії), Сергій Демидов (виконавчий продюсер фільму “Буча”), Сергій Лавренюк (продюсер), Ігор Савиченко(продюсер, сценарист), Микола Чиханцов (член Ради з державної підтримки кінематографії), Анастасія Штейнгауз (керуюча директорка ICTV, ICTV2, SlmDoc), Максим Кривицький(директор телевізійного бізнесу 1+1 media), Юлія Островська, (керівниця Іномовлення Дім), Валерія Толочина (директорка з маркетингу MEGOGO), (генеральна директорка мережі кінотеатрів “Планета кіно”), Тетяна Дяченко(директорка КМЦ ім. І. Миколайчука).
“На 2024 рік ми маємо десь до десяти прем’єр, а от 2025 рік у нас майже порожній. Ми думаємо що саме державне фінансування може врятувати цю ситуацію, і в цьому році почнуть вироблятися українські фільми. Як ми бачимо з вами, наш кінематограф – це наша зброя в інформаційному просторі, наша боротьба проти ворога, який постійно перекручує історію. І ми маємо цьому протистояти. “20 днів в Маріуполі” — це феноменальний приклад того, як правда має бути донесена на світовому рівні… Це пояснює світовій спільноті, чому потрібно допомагати Україні, хто дійсно наш ворог, і як ми маємо боротися”, – сказав Артем Колюбаєв..
Продовжилось обговорення дискусією «Регіональні кінокомісії та кінофестивалі».
В ній взяли участь генеральна директорка Одеського міжнародного кінофестивалю Анна Мачух, генеральний директор Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість» Андрій Халпахчі, голова Хмельницької кінокомісії, директор Хмельницького кінофестивалю, продюсер Костянтин Детковський, виконавча директорка Kharkiv Meet Docs, менеджерка івент проектів Вікторія Водка.
Завершився Кіноринок панельною дискусією «Кіно як частина інформаційної політики та патріотичного виховання».
У ній взяли участь т.в.о. Міністра культури та інформаційної політики Ростислав Карандєєв, директор Одеської кіностудії Андрій Осіпов та радниця відділу публічної дипломатії МЗС України Олена Іванчук, член Ради з державної підтримки кінематографії, актор, військовослужбовець Олексій Тритенко, актор, режисер, військовослужбовець Ахтем Сеітаблаєв.
“Зараз ми маємо певний дефіцит українського продукту, зокрема й в аудіовізуальній сфері. Тож маємо збільшити його інформаційну присутність, а також забезпечити його доступність. В сфері культури має бути широка інклюзивність, адже це доступність до цінностей, якими безумовно є і кінематограф. Потрібно не обмежуватись обміном думками про культуру на професійних форумах, але й бути наполегливими в зовнішній комунікації щодо цього, Культура важлива, і кінематограф, як найсучасніший спосіб донесення наративів національної ідентичності, стійкості і боротьби, має бути предметом уваги нашої влади номер один”, зазначив Ростислав Карандєєв. .
Зимовий кіноринок ОМКФ проводиться за підтримки Державного агентства України з питань кіно.
Головний медіапартнер Кіноринку 1+1 Media.
Партнер — VILLA UA.